ÁLTALÁNOS SZERZÕDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.fantasybox.hu-2025,01,02
Ha a jelen Általános Szerzõdési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a
vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné
velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott
elérhetõségeken!
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Henk Szilvia
Székhely:8600 Siófok Rákóczi Ferenc u 85
Levelezési cím:u.a
Nyilvántartásba vevõ hatóság:NAV
Adószám: 90260052-1-34
Képviselõ:Henk Szilvia
Telefonszám: +36704225351
E-mail:fantasy.box@outlook.com / fantasyboxmail@gmail.com
Honlap: www.fantasybox.hu
Bankszámlaszám:12600016-10578582-92238213
Fogalmak
Áru:
A weboldal kínálatában található, értékesítésre szánt egyedi kézmûves termékek.
Felek: Eladó és Vevõ együttesen
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül esõ célok érdekében eljáró
természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltetõ testületre vonatkozó szabályok
alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezésérõl, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a
2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és
tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minõsül a fentieken túlmenõen az önálló
foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül esõ célok érdekében eljáró, külön törvény
szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel,
kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje. A belsõ piacon belül a vevõ állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján
történõ indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésrõl, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a
2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és
tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minõsül a
fentieken túlmenõen az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevõnek minõsülõ vállalkozás is
Fogyasztói szerzõdés: olyan szerzõdés, melynek egyik alanya fogyasztónak minõsül
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás
azon képessége, hogy a céljának megfelelõ funkciókat betöltse
Gyártó: az Áru elõállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importõr,
valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb
megkülönböztetõ jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon mûködni olyan hardverrel és szoftverrel, amely
eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat
általában együtt használják
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás
azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon mûködni olyan hardverrel
vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat
általában együtt használják
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerzõdés megkötésére szolgál
Szerzõdés: Eladó és Vevõ között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövõ
adásvételi szerzõdés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetõvé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás
számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövõben is hozzáférhetõ módon és az adat
céljának megfelelõ ideig történõ tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történõ
megjelenítését
Távollévõk közötti kommunikációt lehetõvé tévõ eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek
távollétében – szerzõdés megkötése érdekében – szerzõdési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz
különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben
közzétett hirdetés megrendelõlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést
biztosító eszköz
Távollévõk között kötött szerzõdés: olyan fogyasztói szerzõdés, amelyet a szerzõdés szerinti Áru
vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejû fizikai
jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerzõdés megkötése érdekében a szerzõdõ felek kizárólag
távollévõk közötti kommunikációt lehetõvé tévõ eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevõ/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevõ szerzõdést kötõ személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerzõdések esetén (a továbbiakban: fogyasztói
szerzõdés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
a szerzõdés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerzõdés megfelelõ teljesítéséért
a jogszabályi kötelezettségén túlmenõen vagy annak hiányában önként vállal, valamint
a jogszabályon alapuló kötelezõ jótállás
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendõ ellenszolgáltatás.
Vonatkozó jogszabályok
A Szerzõdésre a magyar jog elõírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok
vonatkoznak:
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemrõl
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggõ szolgáltatások egyes kérdéseirõl - évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvrõl
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról
10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelezõ jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének
meghatározásáról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdések részletes
szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerzõdés keretében eladott
dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól - évi LXXVI. törvény a szerzõi jogról
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belsõ piacon belül a vevõ állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történõ
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni
fellépésrõl, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv
módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történõ védelmérõl és az
ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezésérõl
(általános adatvédelmi rendelet)
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerzõdések részletes szabályairól
szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövõ szerzõdés tartalmát – a vonatkozó kötelezõ érvényû jogszabályok
rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerzõdési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák
meg. Ennek megfelelõen tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illetõ jogokat és
kötelezettségeket, a szerzõdés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidõket, a szállítási és
fizetési feltételeket, a felelõsségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz,
a Honlapon elérhetõ egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése elõtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerzõdés nyelve, a szerzõdés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerzõdések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerzõdések nem minõsülnek írásba foglalt szerzõdéseknek,
azokat az Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendõk. Az Eladó alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az
áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árak tájékoztató jellegûek. Nem zárható ki annak a lehetõsége,
hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már
megkötött szerzõdésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött
szerzõdések esetében az ÁSZF ,,Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minõsül:
0 Ft-os ár,
kedvezménnyel csökkentett, de az eredeti ár mellett szereplõ kedvezményszázalékhoz képest
tévesen számított ár (pl.: az 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett a
helyes 800 Ft helyett a hibás számítás alapján, nem a százalékos mértéknek megfelelõen
csökkentett, helytelenül 500 Ft-ért kínált Áru).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történõ megvásárlásának
lehetõségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut
vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetõségek
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy az
Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történõ
forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy
mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az
Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetõségeken és módokon terjesztheti elõ:
Írásban az alábbi email címen keresztül: fantasy.box@outlook.com
Írásban postai úton: 8600 Siófok Rákóczi Ferenc u 85
A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét az Eladó nem az Fgytv.
fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles
intézni.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy
javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történõ forgalmazásával, illetve értékesítésével
közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni
jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, – a kellékszavatossági,
termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével – szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni.
Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles
jegyzõkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén
helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésõbb 30 napon belül – az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó elõírásoknak megfelelõen – az érdemi válasszal
egyidejûleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint
köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérõen nem rendelkezik – a beérkezését követõen harminc napon belül köteles írásban
érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz
elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával –
annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltetõ testület eljárását kezdeményezheti. A
tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltetõ testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetõségét,
valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a
Békéltetõ Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások
során nem rendezõdik, az alábbi jogérvényesítési lehetõségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követõen a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsõfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye
szerint illetékes fõvárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság elõtti érvényesítésére
polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltetõ testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási
helye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltetõ Testülethez fordulni. A
békéltetõ testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltetõ testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást
személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejûleg biztosító elektronikai eszköz útján
online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltetõ testületi eljárásban együttmûködési kötelezettség terheli, ennek keretében
kötelesek vagyunk a békéltetõ testület felhívására határidõn belül válasziratunkat megküldeni a
békéltetõ testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezésérõl, valamint a 2006/2004/EK
rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai
parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online
meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselõje köteles online részt
venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására
feljogosított képviselõje köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltetõ Testületekrõl bõvebb információ itt érhetõ el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltetõ Testületek elérhetõségei:
Békéltetõ Testületi eljárás fogyasztónak nem minõsülõ személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltetõ Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minõsül
az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül esõ célok érdekében eljáró, külön
törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz,
rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje.
A fogyasztói minõség fennállását a Békéltetõ Testület jogosult ellenõrizni és vizsgálni. Az eljárás
szabályaira a Békéltetõ Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen
keresztül lehetõségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül
rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják
érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná õket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és
nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedõ, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz
kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhetõ
el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerzõdés további pontjai
érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok
rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló
törvény szerinti magatartási kódexe.
Az Áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplõ
leírásokban adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása – Felelõsség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése elõtt folyamatosan lehetõsége van az
Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészõben a vissza gombra kattintva az elõzõ oldal nyílik
meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következõ oldalra lépett). Felhívjuk a
figyelmét, hogy az Ön felelõssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre,
hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a
figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerzõdés
létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez
fel, akkor a lehetõ legrövidebb idõn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás
rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címrõl küldött levéllel, vagy
telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.
A honlap használata
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.
A Termék kiválasztása
A honlapon szereplõ termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen
belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, ismertetõjét, árát.
Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplõ árat kell megfizetnie.
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a „Kosárba” gombra kattintva helyezhet – tetszõleges számú –
terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne,
mivel a kosárba helyezés nem minõsül ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba a terméket, ha nem biztos abban, hogy az adott
terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetõvé válik,
hogy az adott pillanatban melyek az Ön által kiválasztott termékek, és azokat egy képernyõn
megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés
véglegesítéséig – a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a
kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek
helyezhetõek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a ,,Terméket
hozzáadtuk a kosárhoz” szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani, úgy
kattintson a ,,Kosár” gombra! Amennyiben a kiválasztott terméket szeretné ismét megnézni, vagy
újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a ,,Vásárlás folytatása” gombra!
A Kosár megtekintése
A honlap használata során Ön a honlap tetején található ,,Kosár” ikonra kattintva bármikor
ellenõrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetõsége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból,
illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer automatikusan megjeleníti az Ön által
megváltoztatott adatoknak megfelelõ információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.
Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a ,,Tovább a
pénztárhoz” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
Vásárlói adatok megadása
,,Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomását követõen megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által
kiválasztott termékek megvásárlása esetén az Ön által fizetendõ teljes vételár. A ,,Szállítási
szolgáltatás” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja átvenni
(személyes átvétel), vagy kiszállítást kér. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet
Ön köteles megfizetni megrendelés esetén.
A ,,Felhasználói adatok” szövegdobozban e-mail címét, a ,,Számlázási információ”
szövegdobozban teljes nevét, címét, telefonszámát tudja megadni. A „Szállítási információ”
szövegdobozban a rendszer automatikusan a ,,Számlázási információ” során megadott adatokat
tárolja. Amennyiben Ön eltérõ címre kéri a szállítást, kérjük távolítsa el a pipát. A ,,Megjegyzés”
szövegdobozban” Ön tetszõlegesen adhat meg további információt.
A Honnan hallotál a Vivat Selmecrõl kérdés megválaszolásával segíti munkánkat.
A rendelés áttekintése
A fenti szövegdobozok kitöltését követõen Ön a ,,Folytatás a következõ lépéssel” gombra kattintva
folytathatja a megrendelési folyamatot, illetve a ,,Mégsem” gombra kattintva törölheti/javíthatja az
eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a Kosár tartalmához. A ,,Folytatás a következõ lépéssel”
gombra kattintás esetén Ön a ,,Fizetés” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve az Ön által korábban
megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Ön
által fizetendõ összeget (ezeken az adatokon itt már nem változtathat, csak ha a ,,Vissza” gombra
kattint).
A rendelés leadása után
A rendelés leadása után emailben kerülnek kiküldésre a rendeléssel kapcsolatos adatok, valamint
az utaláshoz szükséges információk. Az utalás beérkezése után kerülnek kiküldésre a megvásárolt
termékek.
Az áru átvétele esetleges terméksérülések kezelése.
A futárszolgálat által kiszállított csomagot átvétel után azonnal ellenõrizze.
Vásárlói oldalról számtalanszor tapasztaltuk, mennyire körülményes a futárokkal a jegyzõkönyv
felvétele. Ráadásul elõfordul olyan is, amikor a csomagoláson csak apró deformáció ellenére is a
termék mégis komoly sérülést szenved.
Ezért a szállítás során megsérült termékrõl elegendõ egy (vagy több), az átvétel után 24 órán
belül küldött fotó a fodorinda@fodorinda.hu emailcímre. A fotón/fotókon látszódnia kell a
csomagolás sérült részének, illetve magának a terméken keletkezett sérülésnek.
A 24 órán túl küldött képeket, illetve a nem a szállítás során keletkezett sérülést nem tekintjük
cserealapnak.
A kiírt határidõkkel és módon jelzett sérülést cseretermékkel kompenzáljuk.
A cseretermék feladásának ideje függ az adott termék tulajdonságaitól, melyet minden esetben
emailen egyeztetünk.
Sikeres termékátvétel
A termék átvételét követõen hamarosan egy vevõi elégedettségi kérdõív kerül kiküldésre, melynek
kitöltéséért nagyon hálásak vagyunk. Ez fontos a további fejlõdésünk és tanulásunk érdekében.
Köszönjük!
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyõzõdött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt
Áruknak, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a ,,Megrendelem” gombra kattintva
zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minõsülnek az Eladó részérõl
szerzõdés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések
esetén Ön minõsül ajánlattevõnek.
Ön a ,,Megrendelem” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát
megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén –
fizetési kötelezettséget von maga után. Eladó köteles a megrendelésének megérkezését a Vásárló
felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló
megrendelésének elküldésétõl számított, a szolgáltatás jellegétõl függõ elvárható határidõn belül,
de legkésõbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség
vagy szerzõdéses kötelezettség alól.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Ön a megrendelésérõl egy e-mail értesítést kap. Amennyiben az abban foglalt adatok tévesek, nem
megfelelõek, ennek tényét e-mailben jelezheti felénk a helyes adatok megadásával. Ön a
megerõsítéssel kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és
nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von
maga után.
Rendelés feldolgozása, a szerzõdés létrejötte
A rendelések feldolgozása két lépcsõben történik. Önnek bármilyen idõpontban lehetõsége van a
megrendelés leadására. A rendelésrõl elõször egy automata visszajelzést kap, ami csak annak
tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás
nem minõsül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata
visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím,
telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejûleg – velünk
e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétõl számított 24 órán belül nem
kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert
elképzelhetõ, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követõen egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön
ajánlatát. A szerzõdés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön
számára a levelezõrendszerében hozzáférhetõvé válik (második visszaigazolás, ajánlat
elfogadása).
Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban
biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az
Eladóval kötött szerzõdését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó
teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását,
amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez
kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni,
mert a Vásárló megtagadja az együttmûködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerzõdést a
szerzõdésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét
kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerzõdés felmondására elfogadják a Vásárló által a
rendeléskor használt email, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás
közlésének idõpontja az az idõpont, amikor a felmondó levél a Vásárló email fiókjában
hozzáférhetõvé válik.
Fizetési módok
Banki átutalás
A termékek ellenértékét banki átutalás útján rendezheti.
Személyes átvételkor önnek lehetõsége van a termék árát és az elõre egyeztetett kiszállítás díját a
termék átvételekor készpénzben kifizetni.
Átvételi módok, átvételi díjak
MPL futárszolgálat
A csomagszállítást az MPL futárszolgálata végzi. A csomag átvételekor gyõzõdjön meg annak
sértetlenségérõl. Amennyiben sérült a csomag/termék, úgy kérek fotódokumentációt róla és
biztosítok csereterméket.
MPL Posta Pont
MPL Postapont
MPL Csomagautomata
MPL Postán maradó
Teljesítési határidõ
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidõ a rendelés visszaigazolásától
számított legfeljebb 15 munkanap. Az Eladó késedelme esetén a Vevõ jogosult póthatáridõt tûzni.
Ha az Eladó a póthatáridõn belül nem teljesít, a Vevõ jogosult a szerzõdéstõl elállni. Az egyes
szállítási módoknál az általános teljesítési határidõtõl esetlegesen eltérõ szállítási határidõt minden
esetben jelezzük.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem
értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza az
eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek elõre történõ
megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem gyõzõdik meg arról, hogy az Áru árának
kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az
esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el
a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes
mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az Áru ára nem került teljes
mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Külföldre történõ értékesítés
Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az
Európai Unió területén belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérõ rendelkezése hiányában az Eladó
Magyarország területén biztosítja a megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a
vonatkozó rendelet elõírásai alapján jelen pont értelmezésében vevõnek az a fogyasztó minõsül, aki
valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a
vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül
kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen
szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minõsül, aki olyan célból jár el, amely
kívül esik kereskedelmi, ipari, kézmûipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsõsorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló
tagállami szerinti nyelven kommunikálni a Vásárlóval.
Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Áruval
kapcsolatban meghatározott szerzõdésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy
ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekrõl a követelményekrõl.
Az Eladó eltérõ rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Áru esetében.
A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetõségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott
pénznemben valósul meg,
Az Eladó visszatarthatja az Áru átadását ameddig nem gyõzõdik meg arról, hogy az Áru árának és a
szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén a Vásárló a
tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki
jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét).
Amennyiben az Áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.
Az Eladó az Áru átadása érdekében a magyar Vásárlókat megilletõ átadási lehetõségeket biztosítja
a nem magyarországi Vásárlóknak is.
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint kérheti az Áru szállítását Magyarország területére, vagy
bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely
az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint választhatja az Áru személyes átvételét az Eladónál, ezzel
élhet a nem magyarországi Vásárló is.
Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy az Áru szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre.
Magyar Vásárlót ez a jog nem illet meg.
Az Eladó a szállítási díj megfizetését követõen teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vásárló a
szállítási díjat nem fizeti meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az elõre
egyezetetett idõpontig, az Eladó a szerzõdést felmondja és az elõre megfizetett vételárat visszafizeti
a Vásárló számára.
Fogyasztói tájékoztató
Tájékoztató a fogyasztó vevõt megilletõ elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minõsül, így jogi személyek nem
élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás
joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) Áru adásvételére irányuló szerzõdés esetén
aa) az Árunak,
ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérõ idõpontban történik, az utoljára
szolgáltatott Árunak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérõ harmadik személy általi átvételének
napjától számított határidõn belül gyakorolhatja, mely határidõ 14 naptári nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott
elállási jogát a szerzõdés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti idõszakban is
gyakorolja.
Ha a szerzõdés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerzõdés megkötése elõtt
megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerzõdés megkötésére kiterjedõ ajánlati
kötöttséget megszünteti.
Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejérõl és egyéb feltételeirõl (különösen a
Korm. rendelet 22. §-ában foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról nem
tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt elállási határidõ 12 hónappal meghosszabbodik.
Amennyiben az Eladó az elállási határidõ lejártát követõ 12 hónapon belül megadta a fogyasztónak
az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást, az elállásra vagy felmondásra nyitva álló
határidõ az e tájékoztatás közlésétõl számított 14. napon jár le.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megilletõ elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó
egyértelmû nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthetõ nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidõben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidõn
belül elküldi.
Írásban történõ elállás vagy felmondás esetén elegendõ az elállási vagy felmondási nyilatkozatot
elküldeni határidõn belül.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követõen köteles elektronikus
adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelõen eláll a szerzõdéstõl, az
Eladó legkésõbb az elállásról való tudomásszerzésétõl számított tizennégy napon belül visszatéríti a
fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a
rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérõ fuvarozási
mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelõ elállás vagy felmondás esetén az Eladó a
fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezõ módon
téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési
módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebbõl adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A
Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím
következtében történõ késedelem miatt az Eladó-t felelõsség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérõ fuvarozási
módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebbõl eredõ többletköltségeket. Ilyen esetben
a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut
vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettõ közül a
korábbi idõpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll
módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
Az Áru visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelõen eláll a szerzõdéstõl,
köteles az Árut haladéktalanul, de legkésõbb az elállás közlésétõl számított tizennégy napon belül
visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek
átadni. A visszaküldés határidõben teljesítettnek minõsül, ha a fogyasztó az Árut a határidõ lejárta
elõtt elküldi.
Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell
visszaküldeni. Amennyiben az Eladó az Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a
vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejûleg
az árut visszaadni a vállalkozásnak. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követõen felmondja az
üzlethelyiségen kívül vagy távollévõk között kötött – szolgáltatás nyújtásra vonatkozó – szerzõdést,
köteles a felmondás vállalkozással való közlése idõpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a
vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendõ összeget a szerzõdésben
megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a
fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos
összeget a szerzõdés megszûnésének idõpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell
kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll
módunkban átvenni.
Fogyasztó felelõssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és mûködésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredõ értékcsökkenésért felel.
Amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint az elállási jog nem gyakorolható, vagy csak
feltételekkel gyakorolható, a Vásárlót nem illeti meg a kipróbálási célú használat sem.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014
(II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerzõdés fizetési kötelezettséget
keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a
fogyasztó kifejezett elõzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével
kezdõdött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a
szerzõdést;
olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidõ alatt is lehetséges ingadozásától
függ;
olyan nem elõre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elõ, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelmûen a fogyasztó személyére
szabtak;
romlandó vagy minõségét rövid ideig megõrzõ Áru tekintetében;
olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az
átadást követõ felbontása után nem küldhetõ vissza;
olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követõen elválaszthatatlanul vegyül más
Áruval;
olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerzõdés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerzõdés teljesítésére csak a megkötéstõl
számított harmincadik napot követõen kerül sor;
olyan vállalkozási szerzõdés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgõs javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követõen a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
hírlap, folyóirat és idõszaki lap tekintetében, az elõfizetéses szerzõdések kivételével;
nyilvános árverésen megkötött szerzõdések esetében;
lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerzõdés, fuvarozás,
személygépjármû-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidõs tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerzõdés esetében, ha a szerzõdésben meghatározott teljesítési határnapot
vagy határidõt kötöttek ki;
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó
kifejezett, elõzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejûleg nyilatkozott annak tudomásul vételérõl, hogy a teljesítés megkezdését követõen
elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
Az áruk megfelelõségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra
vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerzõdésekre vonatkozóan
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével
készült
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minõsülõ Vevõkre vonatkozik, a fogyasztónak nem
minõsülõ vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.
A szerzõdésszerû teljesítés követelményei fogyasztói szerzõdés esetében
A szerzõdésszerû teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerzõdés keretében eladott áruk
és digitális elemet tartalmazó áruk esetében
Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés idõpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm.
rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerzõdésszerûnek minõsüljön a szerzõdés tárgyát képezõ Árunak
meg kell felelnie a szerzõdésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minõségnek, típusnak, valamint
rendelkeznie kell a szerzõdésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással,
interoperabilitással és egyéb, a szerzõdés szerinti jellemzõkkel
alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó
legkésõbb a szerzõdés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó elfogadott
rendelkeznie kell a szerzõdésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval –
ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az
ügyfélszolgálati támogatást – és
biztosítania kell a szerzõdésben meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerzõdésszerûnek minõsüljön – továbbá- a szerzõdés tárgyát képezõ
Árunak
alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén jogszabály, mûszaki
szabvány vagy mûszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex elõír
rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerûen elvárható azon mennyiséggel, minõséggel,
teljesítmény- és egyéb jellemzõkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a
hozzáférhetõség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú Áru
esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak képviselõje vagy az értékesítési láncban részt
vevõ más személy az Áru konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben
vagy címkén tett – kijelentését
rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerûen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a
csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást – és
meg kell felelnie a vállalkozás által a szerzõdéskötést megelõzõen mintaként, modellként
bemutatott vagy próbaverzióként elérhetõvé tett Áru tulajdonságainak, leírásának.
Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy
a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
a nyilvános kijelentést a szerzõdéskötés idõpontjáig már megfelelõ módon helyesbítették vagy
a nyilvános kijelentés a jogosult szerzõdéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
Az áru adásvételére irányuló szerzõdés hibás teljesítése
Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerûtlen üzembe helyezésébõl fakad, feltéve,
hogy
a) az üzembe helyezés az adásvételi szerzõdés részét képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy az
Eladó felelõsségvállalása mellett végezték el; vagy
b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerûtlen üzembe helyezés az
Eladó által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások
hiányosságainak következménye.
Ha az adásvételi szerzõdés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés az
Eladó felelõsségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek
tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejezõdött.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerzõdés a digitális tartalom vagy
digitális szolgáltatás meghatározott idõtartamon keresztül történõ folyamatos szolgáltatásáról
rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális tartalommal kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba két
évet meg nem haladó idõtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétõl számított két
éven belül; vagy következik be vagy válik felismerhetõvé.
A szerzõdésszerû teljesítés követelményei fogyasztói szerzõdés keretében eladott digitális
elemeket tartalmazó áru esetében
Digitális elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést
kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan
frissítéseirõl – ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerzõdésszerûségének
fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.
Az Eladónak a frissítés elérhetõvé tételét, ha az adásvételi szerzõdés
a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru
és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerzõdés jellege alapján
a fogyasztó által észszerûen elvárható; vagy
a digitális tartalom meghatározott idõszakon keresztül történõ folyamatos szolgáltatásról
rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó idõtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétõl számított két éves idõszakon keresztül kell biztosítania.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerû határidõn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az
Eladó nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából
fakad, feltéve, hogy
a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetõségérõl és a telepítés fogyasztó általi
elmulasztásának következményeirõl; és
b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen
telepítése nem az Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerzõdés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást
kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az adásvételi
szerzõdés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet
a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerzõdés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet
szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel
járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végsõ esetben – a szerzõdéstõl is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztói szerzõdés esetében ellenkezõ bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális
elemeket tartalmazó áru teljesítésének idõpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az
áru teljesítésének idõpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen.
Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérõen alakulnak a szavatossági,
jótállási jogok. A használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésrõl, azonban figyelembe kell
venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák elõfordulására
számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak,
amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan minõséggel rendelkezhet, mint egy
újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok
tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredõ hibákon felüliek,
és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és errõl a Fogyasztónak minõsülõ
Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs
felelõssége.
Az Eladó megtagadhatja az áru szerzõdésszerûvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés
lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve
valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a
szerzõdésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerzõdésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerzõdést megszüntetni, ha
az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy
egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének
és céljának megfelelõen – a hiba felismerhetõvé válása elõtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra
vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelõ áru eltávolítását és a
csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe
helyezés költségeinek viselését.
megtagadta az áru szerzõdésszerûvé tételét
ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru
szerzõdésszerûvé tételét
a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerzõdés azonnali
megszüntetését teszi indokolttá, vagy
az Eladó nem vállalta az áru szerzõdésszerûvé tételét, vagy a körülményekbõl nyilvánvaló, hogy a
vállalkozás észszerû határidõn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentõs érdeksérelem nélkül nem
fogja az árut szerzõdésszerûvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerzõdést, az
Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerzõdésszegés súlyához igazodva –
részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés
szerzõdésszerûségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülõ szabály, hogy:
az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének
és céljának megfelelõen – a hiba felismerhetõvé válása elõtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra
vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelõ áru eltávolítását és a
csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe
helyezés költségeinek viselését.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerû határidõt attól az
idõponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás
rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak
szerzõdésszerû teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru
értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerzõdés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az
Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejezõ jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerzõdés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét
érinti, és azok tekintetében a szerzõdés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei
fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerzõdést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de
az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól
nem várható el észszerûen, hogy csak a szerzõdésnek megfelelõ árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerzõdést teljes egészében vagy az adásvételi szerzõdés alapján
szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru
vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást
átvette.
Milyen határidõben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétõl
számított kettõ hónapon belül k&